Jestliže se Vás někdo zeptá na počet dveří nebo oken ve vašem bytě/domě/ ,asi stěží budete schopni okamžitě odpovědět. Nejprve v mysli projdete všemi místnostmi svého obydlí a spočítáte příslušné objekty.Pak odpovíte docela spolehlivě.Máte vybudované schéma Vašeho bytu.
Školní kroužek matematické chvilky je orientován na budování schémat pomocí vhodných prostředí.Není určen pro mimořádně talentované nebo méně nadané děti- úlohy jsou odstupňovány podle věku, zkušeností a individuálních potřeb.Harmonogram je přizpůsobován zájmům a přibývajícím zkušenostem dětí.Stěžejní je manipulace,řešení a tvorba úloh,diskuse mezi žáky, vnímání všemi smysly,aktivní práce s chybou jako nutnou součástí poznání, propojování poznatků, radost z objevu, nalezení řešení a pohled na matematiku jako běžnou a nepostradatelnou součást života.
Kroužek- matematické chvilky- matematika podle M. Hejného..
Prostředí- autobus- porozumění číslům, vyjadřujícím změnu stavu.orientace v souboru dat, stavy, změny, porovnávání
Děda Lesoň -práce s veličinou, zapsanou ikonicky/ nikoli číslem/ náročnější myšlenky při poznávání rovnic /
Krychlové stavby- poznávání prostorové geometrie manipulativní činností. Tvorba a přeměna stavby podle daných podmínek.Zápis stavby i procesu jejího vytváření různými jazyky.
Sčítací trojúhelníky- poznávání bohatšího souboru čísel.Objevování zákonitostí jako cesty k urychlení řešení úlohy
Parkety- získávání zkušeností s analýzou a syntézou rovinných tvarů
Výstaviště- orientace v prostředí,které vzájemně propojuje geometrii a číselnou řadu.Rozvoj schopnosti vzájemně propojovat různé řešitelské strategie.
Pavučiny- poznávání vazeb souboru čísel.Zobecňování konkrétních poznatků.Rozvíjení schopnosti řešit soustavu dvou rovnic metodou pokus- omyl.
Cyklotrasy- propojování aritmetické a geometrické situace.Systematické prohledávání všech možností.Odhalování nových vztahů vyvozených ze vztahů známých
Krokování- porozumění číslům pomocí změny polohy nebo porovnávání poloh.Vstup k číslům záporným,později k práci se znaménky.Pomoc při řešení rovnic.
Kdy? / středa 15.00- 15.45/
Kde? Třída 3. A
S kým? A. Kudličková, uč. 3.A
Pro děti 1.- 4. třída
Cena- 700 Kč na pololetí
1 hodina - 1.10. 2014
Počet dětí v kroužku je omezen- maximální kapacita- 10 dětí