- I. Co je ročníková práce, v čem spočívá?
Jedna se o jednu z možných forem ověřování dovedností, schopností a znalostí žáka na konci školní docházky.
Vypracování a odevzdání je povinnou součástí práce žáka 9. ročníku a slouží též jako hodnocení na konci školního roku (vše se promítá v předmětu, k němuž je téma vztaženo).
- II. Schopnosti a dovednosti, které by měl žák závěrečnou prací prokázat.
- pracovat dlouhodobě v týmu i samostatně
- vyhledávat, zpracovávat informace
- napsat vlastní úvahu na dané téma
- graficky nebo výtvarně téma zpracovat
- schopnost vyjadřovat se kultivovaně, korektně a pregnantně
- integrovat učivo více předmětů, nacházet souvislosti mezi jevy a poznatky
- napsat text pomocí textového programu v počítači ( např.: Word ) a vytvořit prezentaci ( např.: PowerPoint ), vkládat tabulky, obrázky, grafy
- svou práci odevzdat v elektronické podobě na CD i v textové podobě
- průprava na práci s texty ve výuce na střední škole
III. Požadavky na závěrečnou práci a kritéria hodnocení, základní pravidla
Rozsah:10 -15 A4 normostran (bez vložených obrázků)
velikost písma: 12
řádkování: 1,5 řádku
okraje: 2, 5 cm
typ písma: Times New Roman
mezery mezi znaky rozšířené
zarovnání do bloku
obrázky ve formátu jpg
celková práce musí být uložena ve formátu PDF nebo doc(97-2003)
Obrázky: vložené obrázky musí být očíslovány, musí mít popisek a odkaz na obrázek v textu
na konci práce musí být uveden očíslovaný seznam
Citace: práce musí mít uvedeny veškeré citace použitých materiálů a internetových odkazů v poznámkách pod čarou na každé stránce (použijte generátor citací nacitace.com)
na konci práce musí být uveden seznam všech použitých pramenů (citace.com)
k vytvoření práce musíte použít minimálně4 knižní zdroje
Závěr: práce musí obsahovat závěr, kde autor rozebere, čím ho dané téma obohatilo a rozšířilo jeho obzory, v čem bude mít práce přínos pro ostatní studenty, rozsah minimálně 20 vět.
Formát zpracování prezentace:
-dle domluvy s konzultantem práce
-první list obsahuje jméno práce a jméno autora
-časový limit na prezentaci je 15 minut
Odevzdání
Textový editor – v jednom vyhotovení škole. Kopii si ponechá žák pro vlastní potřebu.
Vytištění je možné ve škole za poplatek.
Prezentace – po dohodě s konzultantem –pomocí el. pošty (nebo cloudového úložiště) nebo
přenosného disku
Hodnocení:
Konzultující učitel hodnotí práci po stránce formální a obsahové, z hlediska přístupu ke
konzultacím a úrovně prezentace.
Formální:
- Gramatická a stylistická úroveň
- Nápaditost a originalita
- Kvalita použitých pramenů a jejich správné citování
- Grafická úprava
- Zpracování příloh
Obsahová
- Splnění zadaného tématu
- Spojení více informačních zdrojů
- Obsah vlastních myšlenek
- Hodnotí se původnost práce a schopnost vytěžit ze studia konkrétní závěry
- Věcná správnost
Konzultace:
- V hodnocení učitel poznamenává účast na konzultacích
- Zda bylo vyhověno závěrům konzultací
- Aktivní přístup
Úroveň prezentace
- Dodržení časového limitu
- Vystupování, verbální projev
- Způsob prezentace
Při klasifikaci se přihlíží ke všem stránkám hodnocení i k závěrům konzultací s tím že, výsledné hodnocení výborně nemůže získat práce, která nebyla konzultována v řádném termínu.
Pokud se klasifikace práce liší od klasifikace o dva a více stupňů, upraví se žákova klasifikace v daném předmětu o jeden stupeň
Doporučený postup při zpracování
- Výběr tématu
- Stanovení osnovy
- Shromáždění literatury
- Zpracování čistopisu
- Průběžné konzultace s vedoucím práce
Každé téma má stanoveno vedoucího práce (konzultanta)
Každé téma může být zpracováno maximálně třemi autory.
Každý konzultant může mít nejvýš 5 prací ve třídě.
Ročníkové práce se budou žáci věnovat v době mimo vyučování.
Uspořádání práce
Titulní strana
Autorský abstrakt – anotace (do 15 řádků), klíčová slova (max. 10 slov)
Obsah práce, osnova
Úvod
Vlastní práce
Závěr-práce musí obsahovat závěr, kde autor rozebere, čím ho dané téma obohatilo a rozšířilo
jeho obzory, v čem bude mít práce přínos pro ostatní studenty, rozsah minimálně 20 vět.
Seznam použité literatury v této formě
Dle: citace.com
Kritéria hodnocení ročníkové práce
Power Point |
Způsob prezentace |
Věcná správnost |
Nápaditost a originalita zpracování |
Gramatická a stylistická úroveň |
Word |
Věcná správnost |
Obsah vlastních myšlenek |
Grafická úprava |
Gramatická a stylistická úroveň |